דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסקטור המוביל - מניות הבנקים 

מאת    [ 20/03/2010 ]

מילים במאמר: 1007   [ נצפה 2106 פעמים ]

בבורסה אין הרבה "מניות בטוחות". אם חשבנו שמניית טויוטה "בטוחה" נפילה של 20% בחודש פברואר 2010 והתביעות בארה"ב נגדם גרמו למניה להפוך מאהובת המשקיעים לאהובת הסוחרים.

יש מניות נוספות שהן נחשבות "בטוחות", המניה של וורן באפט – BRKB שעברה ספליט ואולי המניה העיקרית תעניין אתכם עם שווי הזוי של 122,625$ למניה! יש מניות כמו קוקה קולה או וול מארט. אבל כולם אמריקאיות, מניית טבע הישראלית אשר נחסרת בנאסד"ק היא אחת מהמניות היותר "בטוחות" שאני מכיר. אז, במקום "להשקיע" בפק"מ תחשבו על מניה בטוחה שרק עולה ועולה ושתניב רווחים גבוהים וברמת סיכון נמוכה.

 

ניתוח מאקרו כלכלה

נתוני המאקרו מהשבוע החולף מאפשרים סביבה מאקרו כלכלית ידידותית לשוק המניות ולנגיד הבנק המרכזי זמן חשוב להשאיר את הריבית ללא שינוי ועד להתאוששות כלכלית. נתוני השבוע הבולטים היו נתוני אינפלציה אשר קובעים כי האינפלציה שטוחה וברמה נמוכה ואידיאלית למצב המאקרו הכלכלי בארה"ב. שוק הנדל"ן ממשיך לדשדש והצפי הוא להמשך דשדוש לפחות בשנה הקרובה.

המשקל של נתוני הנדל"ן יהיה חשוב יותר רק כאשר האינפלציה תתפרץ והריבית תתחיל לעלות.

הריבית נותרה ללא שינוי כצפוי והצפי הוא לשינוי ריבית רק אם שוק העבודה יתאושש.

בשבוע הקרוב נתוני המאקרו דלים, נתוני נדל"ן נוספים, מכירות של נדל"ן יד שניה וחדש ועדכון שלישי ואחרון של שיעור הצמיחה לרבעון הרביעי של שנת 2009.

 

ניתוח שוק המניות

בשבוע שעבר, מדד ה- S&P 500 פרץ את השיא הקודם ותיקן ביום שישי האחרון בעקבות חששות נוספות מהגרעון של יוון.

מדד הנאסד"ק נחלש ביום שישי האחרון בעקבות דוח גרוע של PALM אשר ירדה 29% מיד אחרי הדוח. שוק המניות תיקן ביום שישי אך עדיין שומר על המומנטום העולה, יש צפי להמשך עליות ורק מתחת לנמוך של יום שישי, ב- S&P 500 -  1155 נקודות, המומנטום יפסק ויש צפי לחזרה לקו מגמה בשער של 1130 נקודות.

מדד הבנקים ממשיך להיות המנוע של שוק המניות. המדד מרסן את החולשה במניות הסחורות – מתכות ואנרגיה אשר מפגרות אחרי המדד. מדד הבנקים התחזק בשבוע האחון ב- 2.33% והצפי הוא להמשך עליות של 6% לפחות ועד לרמות התנגדות בשער של 2000 נקודות מאז 2009.

ניתן לרכוש תעודות סל ואופציות על המדד.

חברת טבע ממשיכה במודל העיסקי שעובד מצוין, מיזוג מוצלח, גידול במזומנים, רכישה נוספת וכן הלאה. החברה רוכשת את חברת Ratiopharm בגרמניה והופכת ליצרנית תרופות גנריות הגדולה באירופה. המניה מרחפת בגבוה כל הזמנים וצפי הוא לחולשה במחיר המניה בעקבות התבהרות פרטים נוספים לגבי הרכישה. בטווח בקצר תתכן חולשה אך בטווח הארוך, מהכרותנו את "טבע" הרכישה תתצליח והרווחים ימשיכו לצמוח ומחיר המניה ימשיך לעלות.

 ראה נספח

 

ניתוח שוק האג"ח

שוק האג"ח מדשדש בתחום צר עקב הריבית השטוחה של הפד.

שוק האג"ח מתאים למסחר בין שיא לשפל ולאסטרטגיות בשוק האופציות.

 

ניתוח שוק החוזים עתידיים והמט"ח

הפקיעה הסתיימה כאשר כותבי הקולים דוחפים את המדדים למטה והפקיעה הייתה שלילית כיאה לשוק חיובי. אחרי הפקיעה יש צפי להמשך עליות כאשר רוב כתיבות שייכות  אופציות מכר והיחס

P/C ratio כמעט מעל 2 ומצביע על המשך עליות.

סטיית התקן ההיסטורית ממשיכה לרדת ומגיעה לאזור מסוכן, כ- 11%.

סטיית התקן הגלומה ירדה השבוע אך עלתה מעט ביום שישי, יש צפי להמשך ירידה בסטיית התקן.

הפקיעה בחוזים הסתיימה וסוחרים עברו לחוזים לפקיעה בחודש יוני. שוק החוזים עדיין שלילי.

בשוק הסחורות הנפט והזהב נחלשו והשינוי נובע מהתחזקות מניות הבנקים כאשר הסוחרים בשוק הסחורות סוגרים פוזיציות בשוק הסחורות וקונים מניות בנקים ורוב הסיכויים שהקניות במניות הבנקים הן סגירות של פוזיציות שורט. החולשה במניות הצמודות לנפט ולזהב גורמת למדדים לדשדש בעצבנות כאשר הסקטורים הדומיננטים נעים בהיפוך מגמה בתוך יומי.

מחירי הסחורות מושפעים גם מהיורו אשר הגיע ליעד מהסקירה הקודמת – 1.37 במדוייק ואכן ירד לשפל האחרון ונבלם ב- 1.35. שבירה של השפל תאותת על המשך שורט ויתכן תיקון נוסף בשוק המניות. הדולר התחזק השבוע עקב חששות נוספים מהגרעון של יוון והאירועים באירופה.

 

 

 

סיכום

שוק המניות מראה חוסן מפני האירועים באירופה והמונטום צפוי להימשך. העליות בשוק המניות ספקולטיביות מעט למרות הדוחות הטובים מהרבעון הראשון של השנה. החולשה בשוק הסחורות היא מכשול להמשך עליה אמינה במחירי המניות.

ניתן לגדר תיק מנייתי על ידי שורט על היורו מול הדולר ורכישה של אג"ח ממשלתי ארוך.

מניות הבנקים מחזיקות את המדדים וכדאי להתרכז בסקטור זה.

!Trade Safe - תוכנית אימון אישית להכשרת סוחרים בניירות ערך. מטרת התוכנית היא להפוך תוך זמן קצר לסוחר האולטימטיבי - לסוחר הטוב ביותר. בתוכנית האימון משלבים סגנונות מסחר כגון SWING ו- DAY על מניות, אופציות וחוזים עתידיים כאשר המטרה הסופית היא ליצור הכנסה נוספת או עיקרית ממסחר בניירות ערך. לפרטים נוספים: 2199742 - 054 בברכה אייל כרמי מאות הצטרפו, הצטרף/י בחינם ללא פרסומות לקבלת מידע מקצועי על שוק ההון העולמי: לינק:  http://marketingpro.howmlmwork.net/onlinemarketing/tradesafe/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב